<< Содержание < Предыдущая Следующая >
5.4. Документооборот і його організація. Зберігання документів
Документооборот — це рух документів з моменту їх складання чи одержання від інших підприємств до передавання на зберігання в архів після здійснення певних записів в облікових реєстрах.
Основні етапи документообороту:
• складання і оформлення документа;
• прийняття документа бухгалтерією;
• рух документа відділами;
• передавання документа для обробки засобами обчислювальної техніки й повернення назад;
• передавання документа в архів.
Для забезпечення рівномірного руху документів розробляють графік документообороту, в якому передбачають послідовність проходження документів, роботу кожної ланки, зазначають конкретних виконавців тощо.
Документи зберігають в архіві, який може бути поточним і постійним. Поточний архів організовують безпосередньо в бухгалтерії для зберігання документів поточного року, а постійний розміщують у спеціально обладнаному приміщенні.
Строки зберігання документів і звітності встановлює Головне державне управління при Кабінеті Міністрів України. Наприклад, Головні книги та особові рахунки робітників і службовців, баланси та звіти зберігають постійно, акти документальних ревізій — 5 років, документи, що стали підставою для облікових записів, — 3 роки.
Контрольні питання
1. Охарактеризуйте матеріальні носії первинної облікової інформації.
2. Що означає документація господарських операцій?
3. За якими ознаками класифікують бухгалтерські документи?
4. У чому полягають уніфікація і стандартизація документів?
5. Що таке документооборот? Його сутність.
|